يکي از مهم ترين ويژگي هاي يک مدير خوب اين است که زمينه پيشرفت ارتقاي درجه را فراهم سازد.
از اشتباهات کوچک کارمندان صرف نظر کند و اهداف شرکت را به اهداف شخصي کارمندان ترجيح دهد.
جلوگيري از تصميم منفعت طلبانه ،رفتار عادلانه ، تامين خواسته کارمندان . مديري که بتواند از وضعيت
خلقي کارمندان آگاه شود و به رفع ناراحتي و مشکلات آنها بپردازد از مهارت ويژه اي برخوردار است.
عوامل ديگري که باعث موفقيت ميشود شامل: فرصت دادن به کارمند ها براي جبران خطاها، به آنها اجازه
دهيم تا نظرات خود را درباره موضوعات مختلف بيان کنند، برگزاري کلاس هاي آموزشي براي يادگيري
چگونگي رفتار درست با ارباب رجوع عوامل موثر در موفقيت هستند.
جدا از ويژگي ها و خصلت يک مدير، اولين گامي که مهارت يک رهبر نشان ميدهد اين است که به
توانايي هاي خود ايمان و اعتقاد داشته باشد ، سخنران خوبي باشد، کارها را به قسمت مساوي بين
کارمندان تقسيم کند تا کارمندان دستورات را به طور قابل قبولي اجرا کنند.
منبع: مرکز مشاوره و روانشناسي ايران -مهم ترين ويژگي مدير موفق
درباره این سایت